הגישה החינוכית שלנו

להעצים את הפוטנציאל היצירתי הקיים בילדים באמצעות לימוד תכנות אונליין עם מורה קשוב וקבוצה קטנה.

השיטה שלנו: לימוד אונליין בקבוצה קטנה עם מורה קשוב ומקצועי

ניתן למצוא היום ברשת האינטרנט אפשרויות שונות ללימוד תכנות, על פי רוב, הקורסים ניתנים ללימוד עצמי וללא מורה. שיטת לימוד זו מתאימה לקומץ מובחר של תלמידים אבל לא לרובם. לימודי תכנות יכולים להיות מהנים, אך הם משלבים גם אתגרים שדורשים התמדה ומשמעת עצמית – מיומנויות שטרם התפתחו במלואן אצל ילדים צעירים. אנחנו מאמינים שילדים לומדים בצורה הטובה ביותר בקבוצות קטנות ובהנחיית מורה מוכשר וקשוב. באופן הזה, המורה מספק לא רק את הידע המקצועי אלא גם את ההשראה שילדים זקוקים לה כדי לממש את הפוטנציאל שלהם וליהנות מהדרך. שיטת הלימוד שלנו עזרה לאלפי ילדים בכיתות ב - י"ב, עם ובלי רקע וניסיון, ללמוד תכנות בהצלחה.

החזון שלנו: כל אחד יכול, צריך רק לרצות

לימודי תכנות הם ה"קרוא וכתוב" בעידן הדיגיטלי. לימודים אלו מייצגים מערך של מיומנויות בסיסיות שכדאי לכל ילדה וילד לרכוש בלי קשר לנתיב המקצועי שיבחרו בעתיד. בנוסף, הם מספקים לילדים את היכולת להתמצא בעולם הדיגיטלי, ואת הכלים הדרושים כדי לקחת חלק פעיל בו. בדומה ללימודי שפה שנייה, ככל שילדים ייחשפו לתכנות מוקדם יותר בחייהם, כך הם ייטיבו לרכוש את המושגים והעקרונות. אנו מאמינים שבאמצעות שיטת הלימוד שלנו ויחס אישי, כל אחד יכול ללמוד תכנות. לכן, דרישת הקדם היחידה בבית ספרנו היא רצון. השיעורים מותאמים לצרכי הלימוד ותחומי העניין המגוונים של ילדים. כל ילד הוא עולם, יש כאלו שאוהבים להקשיב ואחר כך להתנסות, ויש כאלו שקודם כל רוצים להתנסות. חלק מהילדים אוהבים ספורט וחלק – מוזיקה, יש ילדים שמתלהבים ממתמטיקה, ויש כאלו שנהנים ממשחקי מחשב. הכוונה במשפט "כל אחד יכול ללמוד תכנות" היא שכל הילדים יכולים ללמוד להשתמש בתכנות ככלי לביטוי עצמי בכל תחומי העניין האישיים שלהם.

המורים שלנו: מומחים בחינוך ילדים

אנחנו מאמינים שמורים נהדרים לתכנות צריכים להיות קודם כל מורים. הם צריכים לדעת לדבר עם ילדים בשפה שמתאימה להם, להסביר מושגים מורכבים באופן פשוט וקל ליישום, לעורר מוטיבציה ולבנות את הביטחון העצמי של ילדים. לכן, כשאנחנו מגייסים מורים דרישת הסף היא ניסיון בהוראה וחינוך ילדים. אנחנו מחפשים אנשים כריזמטיים ומלאי מוטיבציה עם ניסיון עשיר בהוראת ילדים ונוער. לאחר שגויסו בהצלחה עוברים המורים הכשרה אינטנסיבית באורך של שישה חודשים, שבמהלכה הם מעמיקים את הידע שלהם בתכנות, סופגים את עקרונות ההוראה שלנו, ומתוודעים לתכנית הקורס. רק מורים שעוברים את ההכשרה בהצלחה מורשים להנחות קורס בטקי יוני.

עקרונות הלימוד שלנו

לימוד מהתנסות

  • ילדים לומדים הכי טוב מהתנסות. רוב השיעור מוקדש לרכישת ניסיון מעשי בעבודה על פרויקטים.
  • עבודה על פרויקטים אישיים מעודדת תלמידים להשתמש בתכנות ככלי לביטוי עצמי.
  • לא רצים עם החומר! אנחנו מאפשרים לתלמידים להתקדם בקצב שלהם. אנחנו לא ממהרים.

לימוד מונחה

  • המורה מנחה את הלמידה, מייצר עניין ומעורר מוטיבציה.
  • אין תשובות לא נכונות! אנחנו מעודדים ילדים לשאול שאלות.
  • אין הקבצות! תלמידים וותיקים ומנוסים מגישים עזרה, ומאפשרים לקבוצה בעלת מגוון יכולות ללמוד יחד.

לימוד מהנאה

  • הפרויקטים בכיתה מבוססים על תחומי העניין של הילדים כדי להצית את הדמיון.
  • האווירה בכיתה מעודדת השתתפות בלתי פורמלית, בעזרת משחקי תפקידים וסימולציות.
  • אין שיעורי בית! אנחנו מאמינים שילדים צריכים לתרגל את החומר הנלמד כי זה מעניין ומלהיב אותם – לא כי המורה ביקש.

התכניות שלנו

  • דרך
  • טבלה

תכנית רב-שנתית

יש ילדים שאוהבים להתנסות ויש כאלו שאוהבים להתעמק. לכן יצרנו תכנית רב-שנתית, שבה כל ילד יכול לבחור את המסלול המועדף עליו. ילדים יכולים להתחיל ללמוד בכל שלב, ולהמשיך במסלול של בין שנה לשש שנים. השאלה היחידה היא מתי להתחיל.

תכניות ליבה

כיתות ב - ד

לילדים בכיתות ב - ד אנחנו ממליצים להתחיל עם יסודות התכנות בעזרת תוכנה מונחית-עצמים הנקראת סקראץ'. סקראץ' היא שפת תכנות, שפותחה באוניברסיטת MIT במיוחד עבור ילדים. תכנת סקראץ' משתמשת באנימציה צבעונית כדי להסביר מושגים מתמטיים מופשטים, והופכת את הלמידה ליצירתית ומהנה. ילדים יוצרים סרטונים, משחקים וסיפורים תוך כדי שהם לומדים על משתנים, צירים ונעלמים.

כיתות ה - ח

לילדים בכיתות ה - ח אנחנו ממליצים להתחיל במסלול תלת-שנתי של פיתוח אפליקציות ומשחקים. תלמידים לומדים צעד-צעד איך לקחת רעיון גולמי ולהפוך אותו למוצר ברמת גימור גבוהה. בו זמנית, וכמעט מבלי שירגישו, הם רוכשים הכרות רחבה עם מיומנויות התכנות. בשנה הראשונה, התלמידים יתוודעו ליסודות התכנות של משחקים ואפליקציות, הם יפתחו גרסה משלהם לאפליקציה קיימת ויתקינו אותה על הסמארטפון שלהם. בשנה השנייה, תלמידים יתכנתו אפליקציות וירכשו כלי עיצוב מקצועיים. בנוסף, הם יפיצו את האפליקציות שפיתחו בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל. בשנה השלישית, תלמידים ידמו תהליכי עבודה של צוותי פיתוח בחברות סטארט-אפ; הם ידעו כיצד להציג רעיון ללקוח, לעבוד על הפיתוח עם הצוות ולספק את המוצר בזמן.

כיתות ט - י"א

לבוגרים שלנו בכיתות ט - י"א אנחנו מעניקים הזדמנות לעבוד על פרויקטים אישיים בליווי מנטור בחממת הפיתוח שלנו. תלמידים שהציגו ביצועים מרשימים לאורך כל התכנית, יוזמנו להצטרף לצוות ההוראה כמתרגלים ועוזרי הוראה, כך הם יחזקו את מיומנויות התכנות שלהם ויעזרו לאחרים.