עבודת צוות בטקלידרס

עד עכשיו העלינו ב"פינות הפירגון " השונות מיזמים נפלאים ואפליקציות נהדרות אישיות, שפיתחו ילדים וילדות שלומדים ולמדו איתנו. אנו רוצים לתקן את הרושם המוטעה שאולי נוצר אצלכם, שאצלנו לא עובדים גם בקבוצות ועובדים נפלא.

מספרת נטע מדריכת הקבוצה:

מדובר בקבוצת ילדים שכללה את: יונתן ומיכל ספיר, מעין פדידה, שחר חזקיה ורועי פניה, שהם ילדים שעכשיו סיימו שנה שלישית בתוכנית, ואני מדריכה שלהם שנתיים). כחלק מהפרויקט seaLegs פרויקט העוסק בהפעלת חיישן האקסלרומטר (חיישן הקיים במכשירי סמארטפון העוקב אחר תנועות המכשיר)

בחלקו הראשון נתבקשו הילדים באמצעות תרגילים ללמוד קצת על החיישן, להפעיל אותו לקבל ממנו נתונים ולעשות איתם דברים.

בחלק השני בפרויקט התחלנו לייצר משחק ובו על המשתמש להזיז כדור על פני רקע עם חורים ועליו להימנע מנפילה אליהם, כך יצרנו גם שלב נוסף ובו הכדור צריך להגיע מנקודה אחת אל היעד על פני מפת כוכבים, ועל הדרך גם איך מוסיפים שלב לאפליקציה.

ובחלקו השלישי של הפרויקט העברני את הכדור לידיים של הילדים תרתי משמע…ועל פי דרישות לקוח היו צריכים להוסיף שלב משלהם, אבל -כצוות!

הפעם בפינת הפרגון, החלטנו להציג בפניכם דבריו של מוסי המוכשר ולפרגן לו על האפליקציה הנהדרת שבנה.

"קוראים לי מוסי ואני בן 12, לומד בחינוך ביתי. זה הקורס הראשון שלי, ולפני כן לא היה לי ממש ניסיון בתכנות, רק למדתי קצת את שפת התכנות BASIC. הגעתי לחוג בעקבות המלצה מחבר טוב, שגם הוא בחינוך הביתי, ולמעשה כל הקבוצה שלנו – שהיא אחת מקבוצות החינוך הביתי בשעות הבוקר. הקבוצה מורכבת מילדי החינוך הביתי בלבד.

אני אוהב לתכנת. ראיתי את אבא שלי מתעסק בזה שעות, זה נראה כיף, ובאמת זה כיף גדול. אני מתכוון להמשיך גם בשנה הבאה (מאחר והתכנית היא רב שנתית וניתן להמשיך וללמוד גם בשנים ב' וג')

הרבה פעמים יש לי רעיונות איך אפשר להוסיף לאפליקציות שאנחנו בונים בשיעור. למשל, הוספתי אמצעי בטיחות שלא מאפשר להיכנס לאפליקציה, אלא אם יודעים את הסיסמה, אחרת…

האפליקציה שאני אציג כאן היא הרחבה של Space Odyssey שפיתחנו בשיעור. האפליקציה היתה אמורה להציע למשתמש לפתור שלושה תרגילים של חיבור מספרים (בגרסה למתקדמים). הייתי יכול לתכנת תרגיל רביעי וחמישי, ואפילו עשירי, אבל זה עדיין מוגבל. לכן יצרתי מנגנון לתרגילים רנדומליים, שמציג למשתמש תרגיל חיבור עם מספרים (בטווח מאפס ועד לעשרים) שהוא יוצר בצורה אקראית, ומאפשר למשתמש לקבל עוד תרגיל ועוד תרגיל.

יצירת מספרים רנדומליים – (את זה לא למדנו בכיתה בשלב זה. קראו פירוט על כך בהמשך, ליד הכוכבית*) ומצאתי איך להשתמש בהם בדרך שבה פותרים את רוב הבעיות בזמננו: חיפשתי באינטרנט.

אני לומד אצל לירון, ונהנה מהשיעורים ומהחיים!"

*במהלך התכנית אנחנו לומדים לפתור בעיות ע״י חשיבה יצירתית, בשלב הזה עדיין לא למדנו להשתמש בפונקציה ליצירת מספרים אקראיים, אבל הצלחתי לחקור קצת כדי לפתור את הבעיה ומצאתי פתרון שאותו שילבתי באפליקציה שלי.

אז התחלקנו לצוותים, ושוב על פי דרישות הלקוח, הכוללות בקשה לנושא האפליקציה, הצוותים בחרו נושא לשלב האישי שלהם ורצו עם זה,

חלוקת עבודה בכל מיני דרכים (לפי עיצוב/ תכנות, או לפי חלקים בקוד, או בכלל פגישה במהלך השבוע ועבודה יחד)

מהתוצרים ניתן להתרשם בצילומי המסך

 

מעבר לכך מדובר בקבוצה שבמהלך השנה התגבשה לה ויצרה לעצמה קודים פנימיים של התנהלות גאוות יחידה והומור פנימי, שבא לידי ביטוי כמובן בבדיחות אישיות…

לדוגמה : הדקות הראשונות בפעילות שהוקדשו לשיחה על קרמבו (שכולם אוהבים) הובילו את הקבוצה לידי יצירה משותפת של לוגו הקבוצה (ראו בתמונה) בכלל, דיונים פתוחים במפגשים, יצרו דינמיקה קבוצתית מעולה וזה מה שלדעתי גם איפשר עבודה בצוות בצורה חויתית ומיוחדת.

חייבת לציין שלמדנו השנה דברים מורכבים מאוד, ועם זאת הילדים לא ויתרו והעלו שאלות התנסו בעצמם, שיתפו באגים שפתרנו יחד בקבוצה ועוד…

ללמוד לעבוד בעבודת צוות (כמו למשל לתת ולקבל פידבקים) זה אחד הדברים החשובים בחיים והילדים הרוויחו תוך כדי עבודה על האפליקציה התנסות חשובה.

תגובות

השאר תגובה