טקי יוני עוזרת לאלסנדרו רמוס בן ה-11 להגשים את חלומו ללמוד במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס

אלסנדרו רמוס רק בן 11 וחצי, אבל הוא כבר יודע מה ירצה לעשות כשיגדל. הוא רוצה להיות מתכנת. למעשה, הוא כבר התחיל לתכנת. בשנה שעברה הוא נרשם לקורס פיתוח אפליקציות בטקי יוני והשנה הוא ישתתף גם בקורס רובוטיקה. הוא תמיד התעניין בקריירות בתחומי המדעים והמתמטיקה.

"בהתחלה רציתי להיות מדען, אחר כך רציתי להיות מהנדס אזרחי ועכשיו אני רוצה להיות מתכנת" אומר אלסנדרו.

אלסנדרו גר באורלנדו, פלורידה עם הוריו ואחותו בת ה-9, אנני. המשפחה היגרה לאחרונה לארצות הברית מוונצואלה – שינוי גדול עבורם.

"בוונצואלה, אבא של אלסנדרו היה מנהל תפעול וחיינו בנוחות. יכולתי להרשות לעצמי להיות עקרת בית ללא דאגות כלכליות" אמרה אימו של אלסנדרו, ג'ואנה אבנר. "כשהיגרנו לארצות הברית לפני ארבע שנים, נאלצנו להתחיל מאפס".

כעת שני ההורים עובדים. ג'ואנה מנקה בתים ובתי ספר כדי שילדיה יזכו לחינוך הטוב ביותר.

"הכל פה יקר, אבל אני לא ארשה לזה להפריע ללימודים של הבן שלי"  היא אמרה. "כדי לשלם על הקורס שלו אני עובדת בלילה ומוקדם בבוקר. אני עושה את זה באהבה ואני אמשיך לעשות את זה כל זמן שנצטרך."

החלום על המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT)

המוטיבציה של ג'ואנה לעבוד כל כך קשה מגיעה מאלסנדרו. למרות שהוא צעיר, הוא התמסר לחלוטין להשגת חלומו: ללמוד במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בקיימברידג', מסצ'וסטס.

אחרי זה, הוא אומר, הוא רוצה להיות מתכנת בתעשיית משחקי הווידאו. אבל להתקבל למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס זו לא משימה קלה מבחינה אקדמית או כלכלית.

"אמרתי לו שזו האוניברסיטה הכי יקרה בארצות הברית, והוא יהיה חייב להיות הטוב מכולם כדי להתקבל ולזכות במלגה, כי אין לנו את הכסף" אמרה ג'ואנה.

אלסנדרו לקח את דבריה ללב. הוא תלמיד טוב בבית הספר, הוא אחד מהתלמידים הבודדים שהתקבלו לקבוצת הרובוטיקה של בית הספר שלו, והוא חלק מתכנית בית הספר לילדים מחוננים. ההשתתפות בשיעורי תכנות עם טקי יוני היא חלק עיקרי בהגשמת החלום שלו להתקבל לקולג'.

לגלות את עולם התכנות עם טקי יוני

אלסנדרו חיפש קורס תכנות במשך חודשים כשאימו ראתה מודעה של טקי יוני בפייסבוק.

לילה אחד הייתי בפייסבוק – אני כמעט ולא מתחברת – והדבר הראשון שאני רואה זה מודעה של טקי יוני" אמרה ג'ואנה. "קראתי לו, הוא הגיע בריצה, ואחרי שקראנו את כל המידע, ידענו שזה הקורס שחיפשנו במשך כל כך הרבה זמן."

אלסנדרו אוהב משחקי ווידאו, אבל לא השתתף בקורס תכנות בעבר. ג'ואנה רשמה אותו לקורס פיתוח אפליקציות למתחילים, ואלסנדרו אהב את הקורס.

"למדתי המון דברים מעניינים; כתיבת קוד ודברים דומים" הוא אמר. "המורה שלי ממש טובה והיא מעוררת בי השראה."

הפרוייקט הסופי שלו היה אודיסאת החלל, משחק מתמטי שמתרחש בחלל ומשלב כמה מהתשוקות של אלסנדרו: חלל, מתמטיקה ועיצוב משחקים.

"הבן שלי הראה לי את הפרויקטים והמשחקים שהוא יצר וזה נראה לי מקסים" אמרה ג'ואנה.

הוא גם הרשים כמה מהמורים בבית הספר שלו. המורה של אחותו הקטנה התרשמה מאוד מאודיסאת החלל.

"כשהמורה של הבת שלי שבכיתה ג' ראתה את משחק המתמטיקה שלו, היא אמרה לו שהוא יכול לסמוך עליה שהיא תפרסם את זה לשאר התלמידים שלה" אמרה ג'ואנה.

מתקדמים עם רובוטיקה

הצלחתו של אלסנדרו בשיעורי פיתוח האפליקציות בשנה שעברה עזרה לו להתקבל לקבוצת הרובוטיקה הנחשבת של בית ספרו. הוא נבחר יחד עם עוד תשעה ילדים שנבחרו מתוך 60 מועמדים שרצו להיות בקבוצה.

שיעורי הרובוטיקה שהוא לוקח השנה עם טקי יוני עוזרים לו לתרום לקבוצתו; הוא בחר להמשיך לשנה השנייה של פיתוח אפליקציות ולהירשם לקורס נוסף ברובוטיקה כדי שיוכל ללמוד עוד על הרובוטים ולעזור לקבוצתו.

"אנחנו רוצים להגיע לאליפות" הוא אמר. "רציתי ללמוד מיומנויות חדשות ולראות אם הן יעזרו."

נראה כי מיומנויות אלה סייעו – קבוצתו תשתתף בתחרות עוד החודש.

ג'ואנה מתרגשת שבנה הצליח לצבור מיומנויות חדשות בעזרת לימוד אונליין. היא לא חשבה שתהיה לו גישה לסוגים כאלה של קורסים עד שיהיה בקולג'. לדעת לתכנת בגיל כל-כך צעיר, היא אומרת, זה יפתח דלתות עבור אלסנדרו.

תודה לטקי יוני על ההזדמנות, על ההוראה, תודה שעזרתם לבני להיות חכם יותר, בטוח יותר ביכולות שלו ושאתם עוזרים לו להגשים את החלום שלו לנסוע למסצ'וסטס כדי להיות המתכנת הטוב ביותר" היא אמרה.

אלסנדרו מצידו שמח להיות שקוע במתמטיקה ותכנות.

כשנשאל מה הוא יגיד לחבר לכיתה שחושש שתכנות יהיה יותר מדי קשה מכדי לנסות, הוא אמר אל תדאג – זה כיף.

"אפשר רק ללמוד" הוא אומר. " אתה לא נבחן על זה ואף אחד לא שופט אותך, כי לכל אחד יש את השיטה שלו ללמוד."

תגובות

השאר תגובה