מסיבת באגים!
בטקי יוני ילדים לומדים מטעויות

רובנו מאמינים שטעויות זה דבר רע ואף אחד לא אוהב לטעות. אבל טעויות יכולות להיות דבר טוב, מכיוון שאנחנו לומדים מהן.

בשום מקום זה לא ברור יותר מאשר במסיבת באגים בטקי יוני, מסיבה שבה ילדים בשיעור תכנות עובדים ביחד כדי לשפר את האפליקציות אחד של השני על ידי מציאת כל הבאגים.

תיקון באגים הוא חלק חשוב ממעגל פיתוח התוכנה, והוא הכרחי לילדים שעכשיו בילו מספר שבועות בלמידת תכנות ובניית אפליקציות. לפני שהם יכולים להציג את היישומים שלהם לחברים ובני משפחתם, צריך להפטר מכל הבאגים הלא רצויים.

זה תהליך שדומה להגהה של חיבור לבית הספר. זה לא כיף, אבל צריך לעשות את זה בכדי שהקוד יהיה הגיוני. זו הסיבה שטקי יוני הופכת את זה למסיבה, שבה ילדים מתקנים את הבאגים שלהם ושל חבריהם ביחד.

מה זה באג?

דמיינו ילדה שרוצה ממתק. היא מספרת על הממתק לאביה, מתארת אותו בפירוט – האריזה, השם, כמה זה עולה – אבל אבא שלה קונה את הממתק הלא נכון כשהוא בחנות. היא כנראה פספסה הוראות חיוניות עבור אביה כמו למשל, היכן בחנות נמצא הממתק.

כך המורים של טקי יוני מסבירים לילדים מה הם באגים – באגים הם טעות בהוראות כך שהתכנה שלך לא מתנהגת כמו שאתה רוצה. במקרים רבים קוד עשוי לפעול היטב בסביבת הפיתוח המקורית שלו, אבל כשהאפליקציה עולה לטלפון או לטאבלט, הוא לא עובד.

באגים יכולים להיות מסובכים מכיוון שלעתים קרובות קשה לתלמידים למצוא טעויות בעבודתם. כמו שקשה לתפוס שגיאות כתיב במאמר שכתבת, קשה גם לראות טעויות שעשית בשורות קוד.

זו הסיבה שבסוף כל קורס תכנות המורה מארגן מסיבת באגים.

מה זה מסיבת באגים?

בטקי יוני מסיבת הבאגים היא המפגש האחרון בקורס פיתוח אפליקציות. אחרי שהתלמידים פיתחו את האפליקציה שלהם והורידו אותה לטלפונים שלהם, הם מגיעים לשיעור מוכנים לבצע ניפוי באגים.

בתחילת המסיבה, העבודה של התלמיד היא פשוטה – פתח את האפליקציות והתחל לשחק בהם. אבל בהנחיית המורה והעבודה עם חבריהם לכיתה, הילדים משחקים עם האפליקציות בצורה מאוד מכוונת, ובודקים דברים ספציפיים:

  • עיצוב: האם התמונות מעוותות? האם הכפתורים והטקסט נמצאים במקום שהם אמורים להיות? האם הכל נראה כפי שהוא אמור להיראות?
  • נכונות הקוד: האם יש באגים בקוד שמשנים את אופן פעולתן של האפליקציות?
  • חוויית משתמש: לשחק עם האפליקציה כמשתמש, לא כמתכנת, האם התלמיד מבחין בבעיות?
  • עניין: האם האפליקציה מעניינת?

בזמן שהילדים עוברים מסכים באפליקציה, עונים על שאלות כאלו ואחרות, הכיתה תערוך רשימת באגים שהם מצאו וסיעור מוחות בכדי לתקן את הבאגים הללו כקבוצה. תהליך זה עוזר לכולם ללמוד מהטעויות של חבריהם, כי אפילו תלמידים שלא מצאו שום באגים יכולים לעזור לסיעור המוחות ולפתור את הבעיות של חבריהם.

המורה מדגיש שלמרות שהאפליקציה של תלמיד מסוים עשויה להיות נטולת באגים, סביר להניח שיהיו לו או לה באגים בפרויקטים עתידיים, והשיעור מדגים כיצד הם יכולים לטפל בבאגים הללו.

מה אפשר ללמוד מבאגים?

אין שום דבר רע בבאגים. אפילו קוד שנכתב על ידי מתכנתים מקצועיים מכיל בתוכו באגים – זו הסיבה ש QA (אבטחת איכות) הוא חלק חשוב ממעגל פיתוח התוכנה. למעשה, לפי הספר code complete, שנכתב על ידי סטיב מקונל, בענף הפיתוח יש כ-15 עד 50 באגים בממוצע לכל 1000 שורות קוד.

מסיבת הבאגים עוזרת לתלמידים למצוא את הטעויות שלהם לפני שהם מראים את היצירות שלהם לחברים ובני משפחה. התהליך שבו הם פותרים ומתקנים בעיות באפליקציות של חבריהם בונה את הביטחון העצמי שלהם.

שיעור מסיבת הבאגים מלמד את הילדים את הערך של הטעויות שלהם: באגים הם פשוט משהו שקורה בתהליך הפיתוח, וברגע שתתקן באג, תהיה יותר טוב בלאתר אחד כזה בפרויקט הבא שלך.

תגובות

השאר תגובה