מה לעשות כשילדך לומד בטקי יוני:
מדריך להורים

מזל טוב, ילדך משתתף בקורס של טקי יוני! מה עכשיו?

לרוב, הורים לא יודעים למה לצפות כשהילד שלהם נרשם לקורס הראשון שלו עם טקי יוני. אחרי הכל, התוכנית שלנו שונה מפעילויות רגילות שילדים משתתפים בהם לאחר בית הספר; זהו שיעור מקוון (אונליין) שמתרחש פעמיים בשבוע למשך תשעה חודשים. אנחנו מקבלים שאלות מההורים לגבי התפקיד שלהם בתהליך הלמידה; איך הם יכולים לתמוך בילד שלהם במהלך השיעור, והאם דברים מסוימים –  כמו לראות את הילד מטייל בחדר במהלך השיעור במקום לשבת מול המחשב –  הם נורמאליים. (ספויילר: כן.)

אז, מה אתם צריכים לעשות כשהילדים שלכם לומדים בקורס של טקי יוני? הרכבנו כמה מהשאלות הנפוצות ביותר בפוסט הזה. המדריך הבא יתן לכם מושג למה לצפות, ואיך לעזור לילדיכם כשהם נכנסים לעולם המרתק של תכנות.

איך לתמוך בילדך לפני שהשיעור מתחיל

המסע של ילדיכם עם טקי יוני מתחיל הרבה לפני המפגש הראשון. כך תוכלו לעזור לילדיכם להתכונן לשיעור הראשון שלהם בטקי יוני.

תנו לילדיכם לבחור את הכיתה. אנחנו רוצים תלמידים עם מוטיבציה גבוהה. אין דבר שמניע ילדים יותר מהאפשרות לבחור מה הם ילמדו בחודשים הקרובים. אז לא משנה מה אתם חושבים שהילדים שלכם יאהבו, נסו שלא לכוון אותם יותר מדי כשמדובר בבחירת שיעור. תנו להם לבחור קורס שמתאים לתחומי העניין שלהם.

הבינו את הציפיות של עצמכם. זה מאוד מפתה לחשוב שילדיכם יפתחו קריירה בעולם הטכנולוגיה אחרי שהשתתפו בקורס תכנות. עם זאת, חשוב להבין שלא כל ילד שלומד תכנות נועד להפוך למתכנת. בטקי יוני אנחנו מאמינים שחשוב שילדים ילמדו תכנות בגלל שזה עוזר להם להבין יותר טוב את העולם הדיגיטלי. חשבו על זה ככה: לא כל ילד שמשתתף בחוג ספורט ישחק בצורה מקצועית, אבל הוא יבין את המשחק. זה אותו הדבר עם תכנות. העולם שלנו מוקף בטכנולוגיה; כשלומדים קוד הילדים מבינים את הטכנולוגיה שבה הם משתמשים בכל יום יותר טוב, אפילו אם הם לא יפתחו אף תוכנה.

מתי (ומתי לא) לשבת עם ילדיכם במהלך השיעור

אולי זה השיעור המקוון הראשון של ילדיכם, או הפעם הראשונה שהוא לומד מחוץ לבית הספר, ולכן יתכן שיהיו לכם כמה שאלות לגבי אופן ההשתתפות בשיעור. אתם צריכים להיות בחדר? האם עליכם להשאיר את ילדכם לבד? שתיהן שאלות טובות.

ההמלצות שלנו הם, ברוב המקרים, מבוססות על גיל:

אם ילדיכם בגילאי 8-12: אנחנו מציעים שאם ילדיכם צעירים יותר, תוכלו לשבת איתם במהלך 2 או 3 הפגישות הראשונות. (אל תדאגו. המצלמה כבויה. לא נוכל לראות אתכם!) הסיבה שאנחנו רוצים שההורים יהיו נוכחים בפגישות הראשונות היא כדי לוודא שדברים נעשים בצורה חלקה מהצד שלכם: תוכלו לעזור לידליכם להבין איך להשתתף, תנו להם ביטחון מכיוון שהם יודעים שאתם בקרבת מקום, ואם יש בעיה טכנית אתם יכולים להתקשר לצוות התמיכה הטכנית שלנו. אחרי שלושת המפגשים הראשונים אתם משוחררים. אנחנו ניקח את זה משם.

אם ילדיכם בגילאי 13-17: כשילדיכם בוגרים יותר, אנחנו מבקשים שתתנו להם להיות אחראיים ולהגיע לכיתה בעצמם כבר מההתחלה. אנחנו מבקשים מההורים לילדים בוגרים יותר לא לשבת איתם בכיתה, לא לומר להם ללכת לשיעור, או להזכיר להם לעבוד על פרויקטים. אתם בטח לא אוהבים להטריד את הילדים שלכם בכל הדברים האלו; הנדנוד הופך את הכיתה לנטל גם עליכם וגם על ילדיכם. אנחנו לא רוצים שזה יקרה. התפקיד של ילדיכם הוא לזכור לבוא לשיעור ותפקידנו לגרום להם להתעניין מספיק בחומר הנלמד כדי שירצו להגיע לשיעור בזמן. ורק שתדעו שאנחנו כן רוצים שתהיו מעורבים בחינוך של ילדיכם בטקי יוני – אבל רק בחלקים המהנים.

שיעורים פתוחים: השיעורים הפתוחים הם היוצא מן הכלל! אנחנו מקיימים שני שיעורים של שעה בשבוע. בשיעור הראשון למורה יש מערך שיעור והתלמידים לומדים ומתרגלים, השיעור השני מוקדש לשאלות ותשובות; התלמידים באים ושואלים שאלות על הפרויקטים שלהם ועל תכנות באופן כללי. החדשות הטובות הן שהשיעורים הפתוחים הם לא רק לילדים! אתם מוזמנים לבוא ולשאול שאלות גם כן, ולראות איך ילדיכם והמורה מתקשרים.

איך לתמוך בילדיכם במהלך הקורס

למרות שאנחנו רוצים שילדיכם יהיו אחראים ועצמאיים, יש המון דרכים בהן תוכלו לקחת חלק ולעזור להם ללמוד.

תנו להם לשחק בטלפון במהלך השיעור. (כן, באמת.) יתכן שתראו שילדיכם לא מקשיבים במהלך השיעור. הם יכולים לקום ולהסתובב. הם יכולים לשחק בטלפון או בדברים אחרים. זה דבר שקורה בטקי יוני, אז בבקשה אל תרגישו לחץ לומר לילדכם לשבת ולהקשיב למורה. יש ילדים שפשוט מתרכזים טוב יותר אם הם מציירים, הולכים או עושים משהו עם הידיים. סביבת הלימוד שלנו מאפשרת לתלמידים ללמוד ולהתרכז באופן שהכי נוח להם מבלי שזה יפריע לשאר הכיתה; מצלמת הרשת אינה פועלת. אם הילדים שלכם קמים ומסתובבים בחדר, הם לא מסיחים את דעתם של חבריהם לכיתה.

שאלו אל ילדכם לגבי השיעור! הראו התעניינות בכיתה, ולאחר שהשיעור נגמר שאלו מה ילדכם לומד והאם הוא אוהב את השיעורים. אנחנו רוצים שהמעורבות שלכם תתבטא פחות בכפייה ("עשית שיעורי בית?") ויותר בהתעניינות חברית ("ספר לי על מה שאתה לומד!"). הילדים מתרגשים לחלוק את תחומי העניין שלהם עם משפחותיהם, ככה שאם אתם מגלים עניין, זה עשוי לעודד אותם… גם אם לא תקבלו תשובות נלהבות בהתחלה.

עודדו את ילדכם להשתתף בכיתה. לאחר השיעור, כשאתם מדברים עם ילדכם, עודדו אותם לדבר עם המורה – במיוחד אם הם לא מבינים משהו בכיתה, או אם הם ביישנים.  למידה עם ילדים אחרים בני גילם היא חשובה, לכן חשוב שילדכם ישתתף בכיתה. המודל הזה מקל על ילדים ביישנים להשתתף. הם יכולים לשלוח הודעה בצ'אט לכל הכיתה, או רק למורה או לכל תלמיד אחר, אם הם לא מרגישים בנוח להשתמש במיקרופון.

להבין שלפעמים תכנות לא נראה כמו תכנות. לפעמים המשימה של ילדכם תהיה לשבת ולחשוב איך לפתור בעיה. זה חשוב מכיוון שזמן המוקדש לחשיבה עוזר לבנות מיומנויות לפתרון בעיות. אז אם ילדכם יושב לבד ולא עושה כלום, יתכן שהוא פשוט מכין שיעורי בית.

אל תפחדו לדבר עם המורה. אם יש לכם חששות כלשהם, בבקשה תשלחו דוא"ל למורה של ילדכם. הכיתות שלנו קטנות, מה שאומר שהמורה מכיר את ילדכם היטב ויודע במה הוא מתקשה בכיתה. המורים ישלחו כמובן הודעות תקופתיות לדוא"ל  כדי לעדכן אתכם ההורים. בחלק מהקורסים יש אסיפת הורים לאחר השיעור השלישי שמאפשרת לכם להבין טוב יותר מה ילדכם הולך ללמוד.

 אל תפחדו ליצור קשר עם טקי יוני. אם משהו גרם לילד שלכם להרגיש לא בנוח בשיעור, בבקשה תיידעו את טקי יוני מיד, כדי שנוכל לטפל בבעיה.

תגובות

השאר תגובה