ראש צוות:
הכירו את שאניק אזקרטה, מורה ב- Tekkie Uni

שאניק אזקרטה מעולם לא תכננה להיות מורה. בזמן שהיא גדלה במקסיקו, והייתה סטודנטית בעצמה, היא תמיד חשבה לעצמה כמה קשה העבודה של המורים שלה. הם היו צריכים לנהל כיתה, לחלוק ידע, ולוודא שכל התלמידים מצליחים בשיעורים.

"חשבתי 'אני בחיים לא ארצה לעשות את זה,' " אמרה.

אבל אם החיים לימדו את שאניק דבר, זה לעולם אל תאמר 'לעולם לא'. היא כבר נכנסת לשנת ההוראה ה- 16 שלה השנה.

"אני אוהבת ללמד," אמרה. "אני מאמינה באופן מלא שהוראה היא מה שאני עושה הכי טוב ומה שאני הכי אוהבת, לא משנה איפה זה קורה או איזה נושא אני מלמדת."

איך אומנית נהיית מורה לתכנות?

שאניק היא אומנית שאוהבת לטייל ולא אוהבת לגור במקום אחד לאורך זמן. למעשה, זו הייתה האומנות שהביאה אותה ללמד בפעם הראשונה.

"העבודה הראשונה שלי כמורה הייתה בסטודיו שבו נתנו שיעורי אמנות פרטיים," היא אמרה. "הציעו לי עבודה כעוזרת ושמתי לב עד כמה זה נותן סיפוק לחלוק את הידע שלי עם מישהו אחר ולהעשיר את עצמי במה שהם יכולים ללמד אותי. מאותו היום, אף פעם לא הפסקתי ללמד."

שאניק רכשה תואר בחינוך לאומנות מהאוניברסיטה האוטונומית בקרטרו מקסיקו, אך התקדמה ללמד נושאים אחרים, כגון השפה האנגלית, יוגה, אקרו-יוגה ובסופו של דבר, תכנות ב- Tekkie Uni, המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. Tekkie Uni היוותה חלק מהמטרה של שאניק לחיות אורח חיים של נווד.

"רציתי עבודה מרחוק כדי שאוכל להשיג את מטרתי – לטייל בזמן העבודה," אמרה. היא מצאה את Tekkie Uni, המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית, כשחיפשה עבודה שתאפשר לה ללמד בזמן שהיא מטיילת. במודעת הדרושים שהיא ראתה היה כתוב 'מדריכה יצירתית' אז שאניק מיד הגישה מועמדות, כי העבודה נשמעה לה כאילו היא נתפרה בדיוק בשבילה.

נושא התכנות היה חדש עבור שאניק אבל הוראה יצירתית ממש לא. היא התלהבה מאוד אחרי שראתה את הדגמת השיעורים ב- Tekkie Uni, המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית.

"אני אוהבת ללמד כל נושא וזו הייתה הזדמנות נהדרת להרחיב את כישורי ההוראה שלי", אמרה. "אני אוהבת לראות עד כמה התוכנית של Tekkie Uni יצירתית ועד כמה זה פשוט לשתף את התכנים עם הילדים."

הירשם לקבלת עדכונים מאיתנו!
השאר את פרטיך ונשלח לך עדכונים טכנולוגיים מעניינים

מה ההבדל בין הוראה פנים אל פנים והוראה אונליין?

שאניק אוהבת את האתגר הכרוך בסיוע לתלמיד שנאבק עם השיעורים שלו. כשתלמיד אומר שהוא לא יודע משהו, או לא יכול לעשות את התרגיל, היא נהנית לראות את פניו אחרי ההישג הראשון שלו. היא אוהבת לראות את תחושת הגאווה שנוצרת אצל התלמידים כשהם רואים מה הם הצליחו לעשות.

"הדבר הראשון שאני עושה הוא להעריך את העבודה שלהם," אמרה. "זה לא משנה כמה קטן או גדול ההישג. הדרך של כל אדם שונה ואני מאמינה שלא רק בתכנות, אלא בכל דבר בחיים, חשוב לאפשר לאנשים לדעת שהעבודה שלהם שווה את כל המאמץ."

עם זאת, מכיוון שהיא בילתה כל כך הרבה שנים בהוראה בכיתה, ללמד אונליין מבלי האפשרות לראות את התלמידים שלה פנים אל פנים, היה אתגר בהתחלה.

"בפעם הראשונה שלימדתי ב- Tekkie Uni, המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית, זה היה אתגר גדול כי אני משתמשת בעיניים שלי בזמן שאני מלמדת פנים אל פנים, ותמיד הבחנתי אם מישהו לא עוקב רק באמצעות מבט", אמרה. "הדרישה ללמד שיעור מבלי לראות אותם ופשוט לדבר מול מחשב הייתה מפחיד בהתחלה."

שאניק למדה להתאים את סגנון ההוראה שלה, מצאה דרכים שונות להיות מודעת לצרכים של התלמידים שלה בכיתה בעזרת האזנה לקולותיהם, צפייה ב- צ'אט שלהם, והבחנה בצורות השונות שהם יוצרים אינטראקציה בכיתה.

"הייתי צריכה להיות קשובה לתלמידים בצורה שונה," אמרה. "ראיתי בזה אפשרות לשפר את כישורי ההוראה שלי וגם את תהליכי הלמידה של כל תלמיד".

הוראה מבודלת היא חשובה מאוד עבור שאניק והיא חלק גדול מסגנון ההוראה שלה.

"אני מאמינה שאחד האתגרים הטובים ביותר עבורי היה ללמוד איך ללמד באמצעות תהליכי למידה שונים", אמרה. "כל אדם לומד ומשיג מידע בדרכים שונות. היכולת לשתף מידע בצורה מדויקת כדי שכולם יוכלו להבין, מציאת דרכים חדשות להסביר ולהיות מובנת ובהירה גם אם למישהו לוקח יותר זמן, האתגרים האלו עזרו לי להרחיב את כישורי הלמידה וההוראה שלי."

תגובות

השאר תגובה