תכנות זה קסם:
ליצור, להפתיע, לרגש!

קסם הוא דבר מדהים. לקוסמים יש כוח מיוחד. הם גורמים למשפחות בכל העולם להמתין בציפייה לטריק המפתיע ועוצר הנשימה שהם עומדים לעשות. כולנו שמענו על דיוויד קופרפילד, הודיני ושין לים. אבל מה משותף לכל הקוסמים ומה הקשר ביניהם לבין עולמות התכנות והטכנולוגיה?

אם נחפש הגדרה של "קסם", דברים רבים יצוצו. אחת ההגדרות הראשונות של קסם היא כוח השפעה על אירועים על ידי שימוש בכוחות מסתוריים או על טבעיים. יש הגדרות אחרות שאומרות שקסם הוא הרבה יותר מזה. הן מגדירות קסם כיישום של אמונות, טקסים או פעולות הטמונות באמונה ויכולות להכניע או לתמרן יצורים וכוחות טבעיים או על טבעיים.

ושוב, איך העולם העל-טבעי הזה קשור לתכנות, לטכנולוגיה ולילדים? ובכן, בעבר, מתכנתים מפורסמים רבים, שהאמינו שיש לפתוח את עולם התכנות לילדים, הגדירו תכנות כסוג של שירה. אחת מהם היא לינדה ליוקאס.

אנחנו רצינו לקחת את השוואה הזאת צעד אחד קדימה ולברר מה משותף לקסם ולתכנות. מוכנים? בטוחים? יכול להיות שהחבאנו ארנב מתחת למקלדת…

מה משותף לתכנות ולקסם? ילדים יאהבו את זה!

לעתים קרובות משווים בין תכנות לקסם, אבל למה? מצד אחד, קסם יכול להיות מדהים ומסקרן, אבל הוא לא אמיתי (אפשר לפתוח כאן דיון בנושא…). תכנות, מצד שני, יכול לאפשר לילדים ולמתכנתים צעירים לשנות את העולם. באמת.

כשאנשים אומרים שתכנות הוא כמו קסם הם מתכוונים לכך שמתכנתים צעירים יכולים לשנות את העולם שלנו, בדיוק כמו קוסמים כשהם משתמשים בלחשים. אנחנו רוצים לפרט עוד כדי להעמיק את ההשוואה. בואו נתחיל…

גורם הכיף

אם קסם הוא לא כיפי, הוא לא יעבוד. כיום, קוסמים הם שילוב של אומני אשליות וקומיקאים, שבאים לכבוש את לב הקהל באמצעות הטריקים המפתיעים שלהם. בתכנות, הדברים לא כל כך שונים.

רבים חושבים שתכנות הוא דבר משעמם ומייגע, אבל אנשים אלה אינם מודעים לכיף שאפשר לחוות בתכנות, במיוחד כשמתחילים ללמוד בגיל צעיר וכשמשתמשים בסביבות למידה צבעוניות כגון Scratch או Blockly.

תכנות הוא כיף, כי מה שאתם או ילדיכם יוצרים חייב להקסים ולעניין את המשתמש, וכדי לעשות זאת על המתכנתים לדעת די הרבה על המשתמשים הפוטנציאליים האלה – בדיוק כמו שעל הקוסמים לקחת בחשבון את הקהל שלהם כשהם מתכננים מופע.

הבנתם את הכיוון?

גורם ההפתעה

המפתח הוא להפתיע, להמציא עם משהו שאנשים רוצים לראות או משהו שהם צריכים. משהו שהם בכלל לא ידעו שקיים ושיכול לעשות את הדבר הספציפי שהם היו צריכים. בדיוק כמו בקסם, התכנות חייב להשאיר את המשתמשים לא רק עם פה פעור, אלא גם מרוצים מאוד מהטכנולוגיה, מהאפליקציה, מהסרטון או מהמשחק שיצרת זה עתה.

מחקר מהזמן האחרון טוען שגורם ההפתעה עובד על מערכת הדופמין במוח שלנו, עוזר לנו להתקד ולהסתכל על המצב בדרכים חדשות.

עכשיו תחשבו כמה אתם יכולים לעזור לאחרים על ידי יצירת אפליקציה הכרחית ומפתיעה או על ידי למידת קסם שיפתיע את יקיריכם. הקנו לילדיכם את אחת מהמיומנויות האלה והם עשויים להעלות את רמות הדופמין שלכם.

גורם האמפתיה

הזכרנו את זה קודם: כדי להצליח, חשוב להכיר את הקהל ואת המשתמשים לפני שיוצרים את הקסם, האפליקציה, התוכנה או המשחק. אם אינכם יודעים מי הקהל שלכם, לעולם לא תוכלו ליצור משהו שימשוך אותו. לעולם אל תשכחו שבצד השני של המסך יושב בן אדם שיתרגש או שלא ירגיש דבר כלפי היצירה שתציגו לו. אנחנו מניחים שתעדיפו לרגש.

למעשה, ללמוד לתכנת בגיל צעיר מאוד יכול לעזור לילדים ללמוד מהי אמפתיה ודאגה לאחרים. למה? כי תכנות מגביר את רמות האמפתיה אצל הלומדים.

רוצים ילדים אמפתיים? אתם יודעים מה לעשות: למדו אותם קסם ותכנות!

הגורם הפנטסטי

אתם חייבים ליצור משהו פנטסטי. גם בקסם וגם בתכנות, גורם ההתפעלות חשוב ביותר. בקורסים של Tekkie Uni, המדריכים יעודדו כל הזמן את הילדים למצוא את גורם ה'וואו' בתוך עצמם. ההערכה העצמית והביטחון העצמי שלהם יגדלו. הם ילמדו להתבטא, ויהיו מוכנים להפוך את המחשבות והרעיונות שלהם למציאות פנטסטית.

אם טריק קסמים איננו מיוחד, יהקהל עשוי להתאכזב. אותו הדבר קורה עם תכנות וקידוד. היצירות שלנו, כמתכנתים, חייבות להיות ייחודיות ומפתיעות… ותאמינו או לא – הילדים שלכם יכולים לעשות את זה. תנו לעצמכם להיות מופתעים מהדמיון שלהם!

הוקוס פוקוס! תכנות – זה אפשרי!

המדריכים של Tekkie Uni מתמקדים בהעצמת ילדיכם בסביבת למידה בטוחה, כך שיוכלו להאמין באמת שהכל אפשרי.

המדריכים שלנו יגרמו לשיפור ברמת ההערכה העצמית של הילדים, ברמת הביטוי העצמי שלהם ויגבירו את הביטחון העצמי שלהם. הם יראו להם שטעויות הן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימוד. שטעויות הן אחת מחוויות הלמידה החשובות ביותר.

בדיוק כמו עם קסם, אנחנו מסתכלים על תכנות מנקודת מבט שמעבר לדבר עצמו. זוהי דרך חשיבה, דרך לעשות דברים. למדו את ילדיכם לחשוב אחרת. תנו להם להפוך לסוכני שינוי אמיתיים, וליצור אפליקציות, סרטונים או משחקים יוצאי דופן שישאירו אתכם ואת בני משפחתכם עם פה פעור.

תגובות

השאר תגובה