כיצד תכנות משפר כישורים מתמטיים?

רובנו טועים לחשוב שילדים שמתחברים לתחום התכנות באים מרקע מתמטי, אך בפועל, הקשר שבין תכנות למתמטיקה הוא הפוך. אלה דווקא הילדים שמתנסים בתכנות ובפיתוח של אפליקציות ותוכנות חדשות ומעניינות שגם זוכים לשכלל את יכולותיהם המתמטיות באמצעות חוויית התכנות.

מלבד לכך שהוא מצייד את ילדינו במכלול רחב של כלים רלוונטיים למאה ה-21, התכנות הופך את מקצוע המתמטיקה לשימושי ואף מהנה עבורם. הדברים שהם לומדים בשיעורי המתמטיקה בבית הספר מתחילים להיתפס כרלוונטיים כאשר הם מתקשרים לסוגיות שילדים התמודדו עמן תוך-כדי פיתוח אפליקציות ותוכנות בפועל.

כפי שכבר הזכרנו, כיום, רבים מבתי הספר כבר מלמדים תכנות או לפחות מתכננים להתחיל ללמד תכנות בקרוב מאוד, ולכן תהיה המסגרת שבה ילמדו ילדיכם לתכנת אשר תהיה, השפעתם של לימודים אלה על ביצועיהם בשיעורי המתמטיקה תתברר לכם בקרוב מאוד.

קראו בנוסף: היתרונות של ללמוד Scratch

תם עידן הבעיות המילוליות המשעממות – הגיע הזמן לספק לילדינו דוגמאות רלוונטיות מעולם התכנות

אחד האתגרים הגדולים ביותר בשיעורי המתמטיקה הוא מציאתן של דוגמאות מחייהם האמתיים של הילדים כדי לעורר בהם עניין אמתי לפתור בעיות תיאורטיות במתמטיקה. בעוד שלמידה יבשה של מושגים מופשטים לצורך פתרון בעיות תיאורטיות במתמטיקה אינה מספקת בכדי לעורר בילדינו עניין בנושא ומוטיבציה ללמוד אותו, קישור התוכן הנלמד למרכיבים, לנושאים ומושגים רלוונטיים בתהליך פיתוח אפליקציות נועד לענות על צורך זה בדיוק.

אתם עשויים להתעניין בקורס פיתוח האפליקציות לילדים שלנו

צורך זה בקישור נושאי הלימוד לחיים האמתיים באופן שיעניק לתלמידים של היום את הכלים הנחוצים להם כדי להצליח במאה ה-21, היה כשלעצמו מניע חשוב לשילובם של המקצועות המדעיים והטכנולוגיים בתכניות הלימודים של היום. קישור זה עוזר למורים להוריד את המתמטיקה לקרקע ולעורר את עניין הילדים בתחום זה בעזרת דוגמאות מוחשיות שמראות להם את המתמטיקה בפעולה.

בימינו, הדוגמאות של "דינה מאחרת לרכבת" או "אוטובוס א' נוסע במהירות של 40 קמ"ש לתחנה ב'…" פשוט אינן מספקות לילדינו גירוי מספק כדי לעורר בקרבם עניין כלשהו בנושא. יחד עם זאת, יש למתמטיקה פוטנציאל להיתפס ככלי שימושי, אשר מושגיו יכולים להיות רלוונטיים באין-ספור יישומים בחייהם האמתיים של ילדינו – וכך גם יש להציג אותה.

כיצד תכנות משפר כישורים מתמטיים?

מתמטיקה בעולם האמתי: יישום מושגים מתמטיים בחיי היומיום של התלמידים!

כפי שכבר הזכרנו, לימודי תכנות יכולים לעזור לילדים שמעולם לא הפגינו כישורים מיוחדים במתמטיקה להגיע לתוצאות טובות יותר בבית הספר בכך שהם מראים להם בכיתה כיצד המושגים המתמטיים המופשטים באים לידי ביטוי בחיים האמתיים!

כשמאפשרים לילדים להשתמש במתמטיקה בתהליך פיתוח האפליקציות שלהם, גישתם לתחום משתנה לחיוב. כאשר אנו מפסיקים להתייחס למתמטיקה כאל מטרת הלמידה כשלעצמה, ובמקום זאת מאמצים אותה ככלי שימושי ליצירת דבר מה בעל ערך, אפילו אמנים נעזרים בה להפקת יצירות אומנות ייחודיות.

דרך מהנה לרכישת כישורי המאה ה-21: מתמטיקה ותכנות

מתוך הבנה שהתכנות יכול להקנות לילדינו מכלול של כישורים, הרגלים ויכולות בעלי חשיבות מכרעת בעולם המחר – ובראשם "פתרון בעיות" – פתחנו בפניהם את "המסלול ההפוך" – כלומר שכעת לא יהיו אלה רק לימודי המתמטיקה שיעניקו לילדינו את מכלול הכישורים שיהיו נחוצים להם כדי להצליח בתום התכנות, אלא דווקא לימודי התכנות יעניקו לאלה ביניהם ששונאים מתמטיקה הזדמנות לראות לחוות אותה באור שונה – כנושא מהנה ומרתק העוזר להם ליצור דברים בעולם האמתי.

בפועל כבר החלה פרדיגמה חדשה זו לתת את אותותיה ולעודד מורים מכל רחבי העולם לחשוב על דרכים אחרות ללמד מתמטיקה. אנו עדים ליותר ויותר מורים המאמינים ששיעורי מתמטיקה בימינו אינם צריכים להיראות כפי שהם נראו לפני 10, 20 שנה, ואף לא כפי שנראו לפני 5 שנים.

הירשם לקבלת עדכונים מאיתנו!

השאר את פרטיך ונשלח לך עדכונים טכנולוגיים מעניינים

שדה חובה
שדה חובה

אנו חיים בעולם הנתון בשינוי תמידי, והדרך שבה אנו מוסרים ידע צריכה להתאים את עצמה לשינויים אלה בכל עת. אנו מזמינים את קהל המורים לאמץ את הפרדיגמה החדשה ולהפוך את שיעורי המתמטיקה למהנים ורלוונטיים לעולם המודרני שאנו חיים בו. בעת בניית תכניות הלימודים, על המורים לראות במתמטיקה כתחום שיכול לעזור לילדינו בפיתוחם האישי וככלי שימושי שיכול לעזור להם ליצור דברים ייחודיים בחיים האמתיים.

מקצועות התכנות והמתמטיקה קשורים בקשר הדוק זה לזה, אך לא מדובר בדרך חד-סטרית. התכנות מקנה לרעיונות המופשטים של המתמטיקה צורה מוחשית. כמו כן, לימודי תכנות עוזרים לילדים לשפר את ביצועיהם בשיעורי המתמטיקה השגרתיים על-ידי שינוי נקודת ההתייחסות שלהם למקצוע זה – מתיאוריה מופשטת ולא רלוונטית לכלי שימושי ביצירתם, בתכנותם ובעיצובם של דברים מוחשיים.

תגובות

השאר תגובה