תכנות והערכה עצמית

האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם את ילדיכם מדברים בפני קהל ומסבירים את הרעיונות שלהם או מציגים את הפרויקטים האחרונים שלהם? אנו מאמינים מאוד בכך שביטחון עצמי והערכה עצמית הם שתיים מן התכונות החשובות ביותר שעלינו להקנות לילדינו, ומה שיותר מוקדם, יותר טוב.

כיום כבר נוצר מגוון של פעילויות ופותחו שלל טכניקות העוזרות לילדים שלנו ללכת בדרך של אהבה ושל כבוד עצמי והערכה עצמית. אסטרטגיות ההוראה משתנות, ובהתאם לכך משתנה גם סט הכלים המיושם: אנו משתמשים בטכנולוגיה וכן בידע דיגיטלי.

והודות למספר מחקרים שנערכו לאחרונה, כעת אנו אף יכולים לקבוע בוודאות שלמידת תכנות היא אחד האמצעים היעילים ביותר שיש בידינו היום להגברת תחושת ההערכה העצמית של ילדינו. רוצים לראות איך תכנות יכול לעזור לילדים שלכם לפתח ביטחון בעצמם וביכולותיהם?

השתתפות ושיתוף פעולה

תכנות הוא תחום עיסוק שבו, במוקדם או במאוחר, הילדים יהיו מוכרחים להשתתף בפעילות ולשתף פעולה זה עם זה בפיתוח רעיונותיהם. התחושה שבאמת מקשיבים להם ושומעים בעניין רב את מה שיש להם לומר, הן מחזקת את תחושת הביטחון העצמי של ילדינו ואת אמונתם ברעיונות שהם הוגים, וכן מגבירה את ההערכה שהם מייחסים לתרומתם הפוטנציאלית של רעיונות אלה לחברה.

למידה מעשית של תחום המעודד את ילדינו כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא דרכים חדשות ואף חדשניות לפתרון בעיות שונות, תעניק להם מגוון רחב של כלים. וכלים אלה ישמשו אותם לא רק לפתרון בעיות טכניות מסוימות, אלא אפילו  לשיפור האינטראקציה היומיומית שלהם עם החברה.

בקורסי התכנות המקוונים שלנו, אנו מוודאים שכל אחד מן התלמידים ישתתף בשיעורים. כדי שזה יקרה, וכמו שכבר הזכרנו, אנו יוצרים עבורם סביבה מהנה וידידותית שבה הם חשים בנוח להתבטא בחופשיות מוחלטת. אנו נוקטים גישה נטולת שיפוטיות מתוך תפיסת החינוך כתהליך של אינטראקציה חברתית.

סביבה תומכת זאת מעודדת את הילדים לחשוב בצורה יצירתית יותר ולשאול הן את המדריכים שלהם וכן את חבריהם לכיתה כל שאלה מבלי לחשוש, או במילים אחרות – עם יותר ביטחון עצמי.

יצירתיות וחדשנות

מחקרים מלמדים שילדים הזוכים לפתח את חשיבתם היצירתית, ליצור דברים חדשים ולהציג אותם לעולם – נוטים להפגין רמות גבוהות יותר של הערכה עצמית ושל ביטחון עצמי.

גישות חינוכיות כגון שיטת מונטסורי, לדוגמה, השמה דגש על עידוד חשיבה יצירתית ומשמעת עצמית בקרב ילדים ועל למידה במרחבים פתוחים כבר מגיל צעיר ביותר, זוכות לתמיכה ולחיזוק מצד שחקנים כבדי-משקל כגון מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס.

בזוס לא רק למד בבית-ספר מונטסורי בעצמו, אלא אף תרם כספים לפתיחתם של עוד ועוד גני ילדים ובתי ספר המיישמים שיטה חינוכית מכילה, פתוחה ושונה זאת. התחנכות בשיטה זאת תאפשר למנהיגי המחר למצוא פתרונות טובים ויעילים יותר לבעיות השעה, וזאת מתוך אמונה שלמה בעצמם ובמה שהם עושים.

כמו שאתם יודעים, לכל בעיה אפשר למצוא שורה ארוכה של פתרונות יעילים. במרחב שאנו מייצרים בקורסי התכנות המקוונים שלנו, איננו רק מעניקים לילדים את ההזדמנות להפגין יצירתיות, אלא אף מעודדים לעשות זאת. מה שאנו מבקשים מהילדים שלכם בקורסי התכנות המקוונים שלנו זה להיות עצמם, לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר פתרונות יצירתיים וחדשניים.

אנו משוכנעים שכישורי פתרון הבעיות אשר הילדים שלכם ירכשו בקורסי התכנות שלנו, ישפרו גם את תחושת הביטחון העצמי שלהם.

משיגים מטרות. שואפים ליותר.

למידה תוך-כדי עשייה הפכה למיומנות חשובה ביותר בימינו. אנו חיים בשנים הראשונות למהפכה התעשייתית הרביעית – ועלינו להבין כמה חשוב לאפשר לילדים שלנו להתנסות בלמידה מעשית ובהפיכת העולם למקום טוב יותר באמצעות כלים ההולכים ומשתנים בכל עת. בדרך זאת, אנו נעזור להם להוביל את עולם המחר בהצלחה. ולכן אנו מאמינים כי מוטל עלינו לא רק לתת להם את הכלים הנכונים, אלא גם לעודד אותם להשתמש בהם בכל דרך שבה הם יחליטו.

בשורה התחתונה: אנו מאמינים שלמידת התכנות חייבת להתבצע בדרך מעשית. ולכן, בקורסי התכנות המקוונים שלנו, אנו תמיד מטילים על הילדים משימות מעניינות ומעמידים בפניהם אתגרים מרתקים להתגבר עליהם.

הילדים שלכם יפיקו סיפוק רב מהתקדמותם כאשר הם יצרו את המשחקים או את האפליקציות שלהם לגמרי בעצמם, וכאשר הם ישפרו וישדרגו אותם בכל מפגש עם המדריך שלהם ועם חבריהם לכיתה. ילדים המשיגים מטרות והשואפים להגיע רחוק יותר, יהנו מביטחון עצמי גבוה יהיו חדורי אמונה בעצמם וברעיונותיהם.

תגובות

השאר תגובה