חשיבה חברתית-רגשית כחלק מהותי מתהליך הלמידה

חשיבה חברתית-רגשית היא תהליך למידה שהופך בשנים האחרונות חלק בלתי נפרד מההתפתחות האנושית ומתוכניות הלימודים ברחבי העולם. הקניית חשיבה חברתית-רגשית, כחלק מתהליך הלמידה, מעניקה לילדים את הידע והמיומנויות שיעזרו להם לנהל טוב יותר את הרגשות שלהם. התהליך מקנה לילדים כלים שיעזרו להם לפתח זהות יציבה ויסייעו להם להשיג מטרותיהם.

קורסים ותוכניות לימודיות ברחבי העולם מעודדים תהליכים התפתחותיים רכים מסוג זה. באמצעות קורסים כמו תכנות או עריכת וידאו הילדים רוכשים מיומנויות רכות. מיומנויות אלה כוללות מושגים כמו אמפתיה לאחרים, כינון מערכות יחסים תומכות ולקיחת אחריות.

המודל הכיתתי לא השתנה הרבה במאה האחרונה. אנחנו מרגישים שהגיע הזמן לאמץ גישה חדשה להוראה. גישה שבה מתמקדים ברגשות ובתהליכים אינדיבידואליים של הילדים. זהו תהליך שבו הפרט חשוב יותר ממבחן סטנדרטי להמונים בסוף השנה או בסוף הסמסטר. האם זה לא נשמע יותר טוב מהגישה המסורתית?

במאמר זה תקראו על גישה שונה לחינוך, על תהליכי למידה ועל החיים בכלל. גישה שבעזרתה אתם וילדיכם תוכלו להגיע לרמות גבוהות יותר של סיפוק והצלחה.

האם אתם מוכנים להתחיל לחשוב ולפעול בדרך חברתית-רגשית? אולי אתם מוכנים יותר ממה שאתם חושבים… תנו לעצמכם להיות מופתעים!

אינטליגנציה חברתית-רגשית ויצירתיות!

אמרנו פעמים רבות בעבר שיצירתיות היא אחת המיומנויות הנדרשות ביותר במקום העבודה. כאשר משלבים אותה עם היכולת לפתור בעיות, נפתחות דלתות רבות לעתיד. אבל מי נחשב יצירתי? מהו המקור האמיתי לרעיונות יצירתיים? איך אנחנו יכולים להיות יותר יצירתיים?

מחקרים אחרונים הראו שפיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות וקשר חזק אליהן, מגביר ומנגיש את רמות היצירתיות שלנו.

האם הילדים שלכם מוצאים דרכים לא שגרתיות, אבל מבריקות, לארגן את הספרים או הצעצועים שלהם? אולי אתם רואים שהילדים שלכם נמשכים למגוון רחב של צבעים ומארגנים אותם בדרכם. זה יכול להיות סימן לכך שהילדים שלכם מתחילים לבסס יכולת לעשות דברים באופן אוטונומי. עצמאות בפעילותם היומיומית מהווה אינדיקציה ברורה מאוד לקשר בין אינטליגנציה חברתית-רגשית ליצירתיות.

אבל, למה למידה חברתית-רגשית מגיעה לכותרות רק עכשיו? ובכן, על פי מחקר של יוזמת EdSurge : "זה בעיקר בגלל הטכנולוגיה".

לפי המחקר, "דעתם של התלמידים בימינו מוסחת הרבה יותר, הם נתונים בלחץ רב והם סובלים מבעיות נפשיות יותר מתמיד (…)" – וזו בדיוק הסיבה למעורבות הגדולה יותר של מחנכים, מורים והורים בהבטחת בריאותם הנפשית של הילדים ושל הקהילה.

התפתחות חברתית-רגשית ויכולת למידה

כשחושבים על התפתחות חברתית-רגשית, כדאי לקחת בחשבון את המיומנויות ואת היכולת שלנו להקשיב, ללמד ואפילו ללמוד. לכן ההתפתחות החברתית-רגשית שאנו וילדינו צריכים לעבור היא אינסופית. עלינו לחזק ללא הרף את המיומנויות הללו כדי להתעדכן ולתרום לעולם העתיד.

עכשיו, כשאנחנו מדברים על התפתחות חברתית-רגשית, על מה אנחנו בעצם מדברים? במילים ברורות, התפתחות רגשית הוא תחום מאוד ספציפי על הספקטרום של התפתחות הילד. זהו תהליך אינטגרטיבי שבו ילדים לומדים את היכולת להבין, לחוות, להביע ולנהל רגשות כדי לפתח קשרים משמעותיים עם אנשים אחרים ועם החברה שאליה הם משתייכים.

למידה מעשית: דרך נהדרת לחזק את היצירתיות ואת הביטוי העצמי של ילדיכם

אם נדבק במודל הכיתה הנוכחי לעוד 100 שנה, שום דבר חדש או חדשני לא יקרה לעולם. האפשרות לחוות את תהליך הלמידה בסביבה בטוחה ומעודדת תאפשר לילדים להשתמש באופן פעיל בידע ובכלים "תיאורטיים" באופן מעשי כדי להשיג דבר זה או אחר.

למידה מעשית היא גישה שבה משתמשים בתי ספר רבים וקורסי תכנות מקוונים כדי להפוך את הלומדים לדמויות המרכזיות בסיפור, במקום להתמקד בדמות המורה כמקור חד כיווני וייחודי לידע.

תכנות, למשל, יכול ללמד את הילדים שלכם להתמודד עם מצבים שבהם יהיה עליהם לבטא את עצמם, לנהל רגשות ולהבין מגוון של משימות מעניינות כדי שיוכלו להפוך את החלומות שלהם לאפליקציות ולתוכנות שעובדות. כל המוזכר לעיל בתוספת התוצאה של תהליך הלמידה שלהם יחזק את ההערכה העצמית של הילדים שלכם, וזה גבירותיי ורבותיי- חיזוק הכישורים החברתיים-רגשיים שלהם.

רשמו את הילדים שלכם ללימודי תכנות. תנו להם את הכלים שהם צריכים!

העולם והחברה שלנו משתנים ללא הרף. לתת לילדים שלכם את הכלים הנכונים להתמודד עם העתיד זה להכין אותם להצלחה. כשילדים לומדים איך לתכנת, הם רוכשים במהירות מיומנויות רבות שיעזרו להפוך את החלומות שלהם למציאות מדהימה.

קפצו אל העתיד! תנו לילדים שלכם לחוות את תהליך הלמידה שלהם בצורה בלתי נראית. רשמו אותם לקורסי התכנות המקוונים של Tekkie Uni והרשו לעצמכם להיות מופתעים מההשגים שלהם.

תגובות

השאר תגובה