5 פעילויות כיפיות שילמדו את הילדים על אנימציה (ובלי שום מסכים…)

זוכרים את סרטי האנימציה שצפיתם בהם בילדותכם? הם היו שונים מאוד מהסרטים שנעשים היום, מבחינת הריאליזם, הטכנולוגיה ועיצוב הדמויות.

בדיוק כמו בכל היבט אחר של החיים, הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר מאוד, ובלי לשים לב, אנחנו צופים בסרטי אנימציה שנראים אמיתיים כמו סרטי לייב אקשן. איך זה יכול להיות?

קודם כל, זה קורה כי האנימטורים רוצים להשוויץ ביכולות החדשות שלהם. דבר שני, הקהל רוצה שיפתיעו אותו עם טכנולוגיות חדשות. צפיתם פעם עם הילדים בגרסה הראשונה של שלגיה או אולי בסרט האנימציה המקורי של אלאדין? סביר להניח, שהם יצפו לרגע שבו הדמויות השטוחות האלה יהפכו לדמויות תלת ממדיות וייצאו מהמסך.

עכשיו, כדי שהילדים באמת יעריכו ויבינו איך אנימציה עובדת ואיך התעשייה הזו התחילה החלטנו ב-Tekkie Uni לשתף אתכם 5 פעילויות אנימציה לא מקוונות לילדים. אלה פעילויות כיפיות, חינוכיות ומאוד משעשעות שכל המשפחה יכולה לקחת בהן חלק.

ומי יודע, אולי הפעילויות האלה יתנו לילדים שלכם כלים והשראה כדי שיום אחד הם יוכלו ליצור סרט אנימציה ראוי לאוסקר.

סקרנים לדעת באילו פעילויות מדובר? בואו נצא לדרך!

פעילויות אנימציה מהנות לילדים ובני נוער

נכון, נעשו דברים מדהימים במהלך ההיסטוריה של האנימציה, אך יש עוד דברים רבים שטרם נעשו. כדי ללמוד ליצור לייצר סרטי אנימציה יוצאי דופן, התלמידים צריכים לפתח את המנגנונים היצירתיים שלהם, גם כאשר הם משתמשים בחומרים שאינם חלק מהעולם הטכנולוגי המקוון.

הטכנולוגיה, במיוחד בתחום האנימציה, השפיעה באופן דרסטי על הדרך שבה אנימטורים עובדים ויוצרים, אבל אסור להשאיר מאחור מאות שיטות שבהן השתמשו אנימטורים בעבר.

לכן אנחנו מציעים 5 פעילויות מהנות ולא מקוונות לילדים, שיגרמו להם להתאהב באפשרויות האינסופיות שיש לאנימציה וליצירתיות להציע.

כידוע לכם, ילדיכם יכולים לחזק כישורים רבים שישמשו אותם בעתיד תוך כדי שהם לומדים להנפיש את רעיונותיהם. לכן, 5 פעילויות האנימציה הלא מקוונות שאנו עומדים לשתף יכולות לעשות הרבה יותר למען ילדיכם מלבד עוד כמה רגעי שעשוע.

בדקו את 5 פעילויות האנימציה האלה, ואם תחליטו לעשות לפחות אחת מהן, תודיעו לנו איך הלך לכם! מוכנים? בואו נתחיל…

1. סטוריבורד

הבסיס של כל סרטי הלייב אקשן והאנימציה, וגם של התסריט, הוא סטוריבורד. על פי ההגדרה הרשמית, סטוריבורד הוא תכנון גרפי מוקדם, לצורך צפייה טרום חזותית, באנימציה, בתנועה גרפית או ברצף מדיה אינטרקטיבי.

אבל מה הילדים שלכם יכולים לעשות עם המידע הזה? ובכן, אם יש להם רעיון לסרט או לאנימציה, תנו להם ליצור סטוריבורד! איך? הדפיסו כמה ניירות עם 6 ריבועים עליהם וכמה שורות מתחת לכל ריבוע. והילדים שלכם יוכלו לצייר בתוך כל ריבוע את האיור של מה שמתרחש לפי דמיונם בסרט שהמציאו.

זוהי דרך מצוינת לארגן את המחשבה שלהם, לתת ליצירתיות שלהם להמריא, ולנתח איך הם יכולים להפוך רעיונות יוצאי דופן למשהו שניתן לצייר על נייר. אתגר גדול, לא?

2. אנימציית פלסטלינה

דיברנו על אנימציית סטופ מושן פעמים רבות בעבר. אנחנו מאמינים שלמידה מעשית היא דרך נהדרת להתוודע ללמידה מנקודת מבט שונה ויעילה יותר.

בעת ביצוע פרויקט אנימציית סטופ מושן, ילדיכם יצטרכו לחוות את תהליך הלמידה במו ידיהם: הם יצטרכו ליצור דמויות מפלסטלינה, להזיז אותן, לתת לכל דמות תכונות ותגובות פנים שונות.

במאמר שפרסמנו בעבר, דיברנו על כמה כלים שיכולים לעזור לילדים לעבוד על מיזמי האנימציה של סטופ מושן. בדקו אותם כאן!

3. דמויות מנייר עם זרועות נעות

בדיוק כמו שהילדים שלכם יכולים ליצור דמויות מפלסטלינה, הם גם יכולים לעשות זאת מנייר. תנו להם לצייר את הדמויות שלהם על פיסת נייר גדולה ועזרו להם לגזור את הדמויות במספריים.

אם אתם רוצים שהילדים שלכם ישחקו עם הדמויות שהם יצרו, גזרו את הידיים והרגליים של הדמויות, ואז הדביקו אותם לשאר הגוף על ידי יצירת חור קטן בקצה וחיבורו לשאר הגוף במגנטים קטנים.

זה יכול בקלות להפוך לפרויקט D.I.Y STEM הקשור לאנימציה… יש יותר טוב מזה?

4. בחרו שיר וצרו עבורו דמויות!

זה תרגיל נהדר להגברת היצירתיות של הילדים שלכם! צרו פלייליסט של השירים האהובים על הילדים שלכם ובקשו מהם ליצור מספר דמויות לכל שיר. הם יכולים לבסס את היצירה שלהם על המילים, המנגינות, או על הרגשות שהם חווים כשהם מקשיבים לשיר.

לאחר שהם יצרו מספר דמויות עבור כל שיר, בקשו מהם להמציא מצבים שבהם הדמויות מהשירים השונים מתקשרות זו עם זו.

חוויה מוזיקלית שבה הילדים יוצרים דמויות מאפס תביא לתוצאות חסרות תקדים, ותתן להם הזדמנות ייחודית לבטא את עצמם ולהגביר את רמת היצירתיות שלהם.

אחרי שהם יציירו את הדמויות, בקשו מהם להמציא סיפור רקע לכל אחת מהן. עשייה זו תעזור להם להבין את החשיבות של כל דמות, וכמה הכרחי ביצירת אנימציה להבין מהיכן מגיעה כל דמות, ולאן היא רוצה ללכת.

נשמע כמו דבר מגניב לעשות עם הילדים, נכון?

5. אנימציית דפדוף!

אחרון אחרון חביב. זהו ניסוי ישן שכולנו אוהבים. קחו כמה פתקיות והשתמשו בהן כדי ליצור אנימציה כפי שהיא נעשתה לפני כמה עשורים. על ידי דפדוף מהיר בין פתקיות שעליהן מצויירת תנועה המפורקת למרכיביה, הילדים ייצרו אנימציה ותוך כדי ילמדו על האופן שבו נוצר תהליך התנועה.

זה קצת מבלבל?צפו בסרטון הבא וקבלו השראה.

אנימציה ממש מעבר לפינה. בדקו את קורסי האנימציה שלנו לילדים!

אם הילדים שלכם באמת מתעניינים באנימציה, כדאי שתבדקו את הקורסים המקוונים המקצועיים של Tekkie Uni. בקורסים אלה ילדיכם ילמדו כל מה שעליהם לדעת על אנימציה והכל באווירה בטוחה, מעודדת ומהנה.

המדריכים שלנו ידאגו ליצור תחושת אמון כדי שילדיכם יוכלו לבטא את עצמם בחופשיות, בידיעה שטעויות הן לא יותר מאשר חוויות למידה יקרות ערך.

בקורס האנימציה של Tekkie Uni הילדים יכולים להפוך את הרעיונות המטורפים ביותר שלהם לסרטים משובחים. למה אתם מחכים?

תגובות

השאר תגובה