צעצועי התכנות הטובים ביותר
לילדים מכל הגילאים

הורים ומורים המודעים לחשיבות התכנות והחדשנות בדור העתיד, מחפשים תמיד שיטות חדשות, כלים ודרכים ליצור מעורבות ולגרום לילדים של היום לשלב את הכלים האלה, ולחזק את היכולות שיסייעו להם בעולם המחר. כולנו יודעים עד כמה כישורי המאה ה -21 הם מרקיעי שחקים, ואת החשיבות של פיתוח יכולות הילדים שלנו לחשיבה ביקורתית, לפתרון בעיות, להובלת דעה, ולעבודה בצוות.

יכולות אלה, יחד עם ידע מוכח בתכנות, יפתחו דלתות עבור ילדיכם בבוא העת, כאשר ירצו להיכנס בהצלחה לעולם העבודה. לכן, אנחנו חייבים לעשות משהו מעבר למאמצים של חברי הסגל בבית הספר שלהם, ולהציע  לילדיכם חוויה מעבר למובן "האקדמי" המקובל.

אם אנחנו רוצים שהם באמת יתעניינו בתכנות, יוזמות כגון הרשמה לקורס תכנות אונליין 'לייב' מהנה ושימושי ממש יכולים לעזור. כמו כן, להציע להם הזדמנות לחוות את ערכי התכנות מזווית שונה, מהנה, ובצורת משחק משעשע, יכול לסייע לקדם תהליך זה: אנחנו מדברים על צעצועי תכנות.

אז מהו צעצוע תכנות וכיצד הוא יכול לעזור לילדיכם? ובכן, בעבר  הזכרנו את משחקי התכנות הטובים ביותר לילדים  בגלל שאנחנו באמת מאמינים בגישה מרתקת, משעשעת, ומעניינת בחינוך, ולא משנה באיזה תחום בחינוך. מצד שני, אנו מבינים שהעולם השתנה, והאתגרים החדשים שילדינו יצטרכו להתמודד איתם בעתיד, ידרשו מהם ללמוד  מיומנויות שונות ורחבות יותר מאלה שאנחנו למדנו כשהיינו בבית ספר.

אם כן, מהו צעצוע תכנות ואיך יכול משחק תכנות STEM, או ערכת תכנות לילדים להוות נכס אמיתי? אז בואו נראה לכם כאן ועכשיו את צעצועי התכנות הכי טובים לילדים.

צעצוע תכנות הוא צעצוע מרתק שמטרתו העיקרית היא ללמד ילדים איך לתכנת, או לפחות, ללמד את הילדים את היסודות של חשיבה אלגוריתמית ותהליכים חישוביים. מה שמגניב בצעצועי תכנות לילדים הוא שהם ילמדו כל מה שהם צריכים לדעת תוך כדי עשייה בידיים; ולמידה מעשית בעזרת הידיים מוכרת באופן נרחב כמתודולוגיה חינוכית הפועלת באופן יוצא מן הכלל.

כאשר אתם מחליטים איזה צעצוע תכנות יתאים לילדים שלכם, כדאי שתשימו לב למספר אלמנטים שונים, מכיוון שלא כל צעצוע תכנות לילדים יהפוך להצלחה גורפת אצל הקטנטנים שלכם. לכן, קחו בחשבון:

  • גילם של ילדיכם: קיימים צעצועי תכנות לגילאי 3, צעצועי תכנות לגילאי 10, וגם צעצועי תכנות שהורים ייהנו מהם אף יותר מילדיהם.
  • האישיות של ילדיכם: הילדים שלכם יכולים להיות ממש 'פריקים' של צעצועי תכנות STEM, או מנגד, לגמרי מכורים ל-אומנויות ויצירה… אך אל דאגה, ישנם גם מספר צעצועי תכנות לילדים האמנותיים יותר. כאשר מחליטים על מתנת התכנות האולטימטיבית לילדכם, זכרו מי הם, ומה הם אוהבים ושונאים.
  • החלל שלכם בבית: יש הרבה צעצועי תכנות לילדים שיצטרכו סלון ענק לשימוש אופטימלי, אבל לפחות אלה שנציין כאן יעבדו היטב כמעט בכל סביבה.
  • הידע של הילדים שלכם בתכנות: אם הילדים שלכם כבר השתתפו בקורסי תכנות אונליין וכבר יודעים כיצד לעבוד עם Scratch, או איך ליצור אפליקציה, קיימים צעצועי תכנות STEAM ו- STEM מתקדמים יותר שאפשר להשיג…והם ייהנו מהם הרבה יותר. אם הילדים שלכם לא יודעים איך לתכנת בכלל, כדאי לכם לקרוא את ההמלצות הבאות היטב, כי חלק מהצעצועים האלה יהיו בדיוק מה שהם צריכים.

צעצועי תכנות לפעוטות וצעצועי תכנות לנוער

כאן אנחנו צריכים להתמודד עם משהו טיפה מסובך. למרות שלכל צעצועי התכנות לילדים יש המלצה לגבי הגיל המינימלי של המשתמשים, אנו מאמינים בתהליכים פרטניים המותאמים לכל אדם. בדיוק כפי ש-מריה מונטסורי ציינה – כל אדם צריך לגלות את הדרך שלו על ידי עשייה, ועל ידי פיתוח פוטנציאל אמיתי, נגיש ומדרגי.

לכן, אם אתם רוצים לתת לילדים שלכם צעצוע תכנות שמתאים לבני נוער, כי בדיוק מלאו להם 14, אבל הם רק עושים צעדים ראשונים בעולם התכנות, אל תחששו לתת להם משהו המיועד ללומדי תכנות צעירים יותר. הם עדיין ייהנו מתהליך הלמידה ויפתחו מיומנויות רבות של המאה ה -21,  כגון חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות תוך כדי המשחק.

מצד שני, אם הילדים הצעירים שלכם כבר יודעים מה זה Scratch והם כבר יוצרים אפליקציות באחד מקורסי התכנות של Tekkie Uni, אתם צריכים לחשוב על צעצועי תכנות מתקדמים יותר, ללא קשר לגילם או לכיתה שלהם בבית הספר.

הכול צריך להיבחן באופן אישי, מי הם הילדים שלכם, ומה הם הכישורים ותחומי העניין שלהם במרוץ החיים? קיימות  מגוון אפשרויות של צעצועי תכנות לכולם, ועבור כל קבוצת גיל שונה, וכאן אנו מביאים לכם את ה  -11  הטובים ביותר, אשר מחולקים  למספר קטגוריות.

האם אתם מוכנים לגלות כיצד להגביר את הפוטנציאל של ילדיכם בעזרת צעצועי התכנות הטובים ביותר? יצאנו לדרך!

11 צעצועי התכנות הטובים ביותר לילדים

לאחר מחקר מקיף, ואחרי שראינו את מה שהילדים של הצוות שלנו הכי אוהבים, אנחנו מביאים לפניכם את 11 צעצועי התכנות המדהימים ביותר לילדים. חלקם תוכננו ועוצבו במיוחד לילדים צעירים, ואחרים נבנו עבור אנשים עם קצת יותר ניסיון. אבל תזכרו את מה שכתבנו קודם: הכול תלוי בתהליך האישי של ילדיכם.

עכשיו, אנחנו נראה לכם מבחר צעצועי תכנות STEM, מספר ערכות תכנות לילדים, ואפילו כמה צעצועי תכנות רובוטים מלהיבים ביותר. כדי לעשות את זה יותר מעניין, חילקנו את הרשימה ל- 3 קטגוריות גדולות: צעצועי תכנות עוצרי נשימה לכל הגילאים, צעצועי תכנות הטובים ביותר לילדים של חברת לגו, ולבסוף, צעצועי תכנות הטובים ביותר אשר מבוססים על סרטים וסדרות טלוויזיה. האם אתם מוכנים לגלות איזה מהם הוא צעצוע התכנות הטוב ביותר עבור הילדים שלכם? קחו דף ועט, ואם יש לכם שאלות, פשוט תרשמו אותם בהערות מטה.

צעצועי תכנות עוצרי נשימה לכל הגילאים

אלה 5 הגדולים המדהימים. הבאנו לכם את 5 צעצועי התכנות האלה כי אנחנו חושבים שהם אגדיים. השתמשנו בחלקם בעצמנו, והם סופר מרגשים, מרתקים ומהנים. שילוב אלמנטים של למידה מבוססת משחק  לתוך חיי היומיום של הילדים שלכם יכול להביא להם תועלת אדירה בעתיד הקרוב. תסמכו על תחושות הבטן שלכם ותבחרו את האחד שאתם מרגישים שהוא הרלוונטי ביותר לילדיכם… הרי אתם מכירים אותם הכי טוב!

Dash and Dot

כפי שאמרנו קודם בבלוג הזה, Dash and Dot היא דרך מרהיבה עבור ילדים צעירים מאוד להתחיל את דרכם בעולם התכנות. ערכת Dash and Dot מגיעה עם אפליקציה צבעונית, חינמית, וקלה לשימוש, אשר מלמדת ילדים איך לתכנת כדי לגרום לרובוט החדש שלהם לדבר, לרקוד, או לעשות מספר דברים נוספים. הילדים שלכם יכולים להשתמש באפליקציה הזו בטאבלט או בטלפון החכם שלהם. .. זה  כל כך קל! שני הרובוטים המקסימים האלה סופר מהנים. די במהירות אתם תראו את הילדים שלכם מאוהבים בצעצוע התכנות הזה ומעבירים שעות של הנאה ביצירת תכנות מתאים כדי לגרום  ל-  Dash and Dot לשיר, לרקוד, ואפילו לרדוף אחרי מישהו בבית שלכם!

רובוטים קטנים, צבעוניים וידידותיים אלה, מאוד מומלצים לילדים מגילאי 7 -12, אבל כפי שאמרנו קודם, הכול תלוי באישיות של הילדים שלכם ובידע קודם שרכשו.

Code-a-pillar הוא אופציה נהדרת עבור בנים ובנות שטרם הגיעו לגיל הלימודים. על מנת להפוך את זה ליותר מגניב ומושך לילדים, זה בנוי בצורת בעל חיים, אבל לא סתם בעל חיים. Code-a-pillar הוא זחל ויש לו מוטו אחד גדול:  לעודד ילדים צעירים מאוד לשחק וללמוד, תוך חיזוק יכולות תכנות חשובות ביותר, כגון חשיבה ביקורתית, חשיבת רצף פעולות, וחשיבה אלגוריתמית.

Code-a-pillar הוא צעצוע של חברת פישר פרייס הידועה והמוכרת, הוא מגיע ספציפית מחטיבת – "לחשוב וללמוד", ועל פי חברת אמזון, הילדים פשוט "(…)מחברים את המקטעים כדי לגרום ל- Code-a-pillar לנוע קדימה, שמאלה, ימינה או לכל כיוון שבו הם בוחרים". ילדים מתחילים להבין את יסודות התכנות, כאשר הם קולטים באופן מעשי, עד כמה חשובה- חשיבת רצף פעולות. זה בדיוק מה שהם עושים כשהם מחברים את החלקים של Code-a-pillar יחד, בכל אפשרות הרכבה שיחליטו.

עם Code-a-pillar, הילדים הצעירים שלכם באמת הופכים לפותרי בעיות!

על פי חברת פישר פרייס, Code-a-pillar תוכנן לילדים מגילאי 3 עד 6. אבל כפי שאתם כבר יודעים: זה תלוי בילדים שלכם ותהליך ההתפתחות האישי שלהם.

Kano PC and computer kit

כפי שדנו פעמים רבות בעבר, כאשר הילדים שלכם יוצרים משהו מאפס, במיוחד כאשר הדבר שיצרו פועל ואפשר  להציג אותו לעולם, ההערכה העצמית והביטחון העצמי שלהם עולה באופן דרמטי. ילדים המסוגלים להפוך את החלומות שלהם למציאות עוצרת נשימה, הם לא רק ילדים שמחים יותר, אלא גם יהיו מבוגרים יותר מצליחים בעתיד.

Kano PC and computer kit נמצא כאן כדי לוודא שכמה שיותר ילדים יחוו את ההרגשה הזאת.

Kano PC and computer kit, עם מערכת הפעלה של מיקרוסופט, מאפשר לילדים החל מגיל 6, לבנות את המחשב האישי שלהם, בבית או בבית הספר, ולגרום לכל דבר להיות אפשרי.

הם פועלים על פי העיקרון המנחה לפיו בביצוע כמה צעדים פשוטים מאוד, כל אחד יכול לבנות מחשב, ואז… ליצור בעזרתו כמעט כל דבר. עם Kano PC and computer kit, ילדיכם ירכשו הבנת מעגלים חשמליים ותוכנות, ויראו במו עיניהם כי כל רעיון שעולה במוחם יכול לקרום עור וגידים.

Sphero Sprk

פגשנו לראשונה את Sphero Sprk כאשר אחד מהעמיתים היקרים שלנו הביא אותו לעבודה כדי להשתעשע אתו בעצמו. ולכן, גם אם זה אחד מצעצועי התכנות הטובים ביותר לילדים, מבוגרים בהחלט יכולים ליהנות ממנו!

למעשה, צוות Sphero רצה לשנות את העובדה כי "למידה ומשחק מנוגדים אחד לשני", ולכן הם יצרו את צעצוע התכנות המהמם הזה לילדים. זהו רובוט שובב המציע כיף ואתגרים עבור כל רמת מיומנות (זוכרים שלא מדובר בגיל, אלא  ביכולת אישית ספציפית?). בדיוק כמו Tekkie Uni, החבר'ה מ- Sphero יודעים כי בעתיד, תכנות יהיה חשוב כמו קריאה או כתיבה, ועל ידי יצירת Sphero הם רוצים לתת לכולם את ההזדמנות להבין את השפה של המחר.

בערכת התכנות שלהם, הילדים שלכם ימצאו מספר תוספות וגאדג'טים שימושיים כדי להפוך את חוויית ה- Sphero שלהם לחוויה מהנה אף יותר. חשבתם פעם שהילדים שלכם יוכלו לתכנת כדור? ובכן, עכשיו זה אפשרי!

 Artie 3000

ארטי הוא רובוט ידידותי מאוד עבור ילדים שיש להם קצת יותר ידע בתכנות. בעזרת אתר אינטרנט שהיה יכול להיות קצת יותר צבעוני, ובאמצעות שימוש  בתכנות בבלוקים, הילדים מתכנתים את ארטי לכתוב או לצייר מה שבא להם. בעצם, זה מה שארטי עושה, כותב ומצייר.

הרובוט החמוד הזה מגיע עם מספר שיעורי עזר מוכנים מראש, המחולקים ל-3 רמות: קל, בינוני, וקשה. הערכה כוללת מספר טושים צבעוניים יפים, את ארטי הרובוט עצמו, ואת כל ההוראות שילדיכם יצטרכו על מנת לתכנת את ארטי מיד.

כפי שהם מתארים את עצמם, זו עשויה להיות דרך נהדרת ליישם את "האומנויות" של חינוך STEAM. ארטי הוא המקום בו תכנות נפגש עם יצירתיות.

צעצועי התכנות הטובים ביותר מבית  LEGO

החבר'ה מ- LEGO education ממש יודעים מה הם עושים. הם מציעים מגוון רחב של ערכות חינוכיות לילדים בכל הגילאים שניתן להשתמש בהם גם בכיתה, וגם בבית כצעצוע לכתיבת קוד. בין האפשרויות הרבות שלהם, החלטנו להזכיר את ה-4 הבאים, כי אתם תיווכחו בעצמכם איך הילדים שלכם יוכלו להתקדם בעזרת השימוש בכל אחד מצעצועי התכנות הרובוטיים האלה. תרשו לעצמכם להיות מופתעים…

WeDo 2.0

עם WeDo 2.0 הילדים שלכם גורמים למקצוע המדעים להתעורר לחיים. קיט זה משלב קוביות LEGO, תוכנה ידידותית, ופרויקטים אקטואליים מאוד אשר יחזקו את כישורי המאה העשרים ואחת של הילדים שלכם. זה תוכנן עבור ילדים מכיתות ב' עד ד', אבל כמו שאמרנו קודם… הכל תלוי בתהליך האישי וההתקדמות של הילדים שלכם. תעיפו מבט!

LEGO Boost

LEGO Boost הוא פשוט מדהים. הוא משחק המאפשר לילדים צעירים מאוד להפוך קוביות של LEGO לרובוטים מרשימים, ולאחר מכן, לתכנת אותם באמצעות תוכנה "מונחית עצמים". עם LEGO Boost, הילדים יוכלו לבצע כמעט  כל דבר שהם יכולים לחלום עליו; הרבה כיף, פרויקטים מרגשים וחינוכיים שיספקו להם הערכה עצמית, ומספר כישורים  ויכולות שימושיים לעתיד הקרוב. בדקו את הסקירה הבאה ב-וול סטריט ג'ורנל:

SPIKE

SPIKE הוא תוספת חדשה ביותר למשפחת LEGO Education. הוא כיפי, צבעוני, ומרתק לילדים. זו ערכת תכנות לילדים, המגיעה עם כל מה שהילדים שלכם יצטרכו, ובהחלט, אחד הצעצועים הטובים ביותר לתכנות שתוכלו לתת להם. מלבד כל החלקים, החיישנים, והמעגלים החשמליים, זה כולל גם קלפי הסבר מעולים -המספקים הוראות ברורות והצעות כיצד להתחיל ולהפעיל את הרובוט המגניב הזה, שדרך אגב, גם רוקד די טוב… אם הילדים שלכם ירצו שהוא יעשה את זה.

Mindstorms EV3

זהו אחד הקלאסיקות מ- LEGO Education ואנחנו פשוט אוהבים אותו. למעשה, פרסמנו בעבר מספר פרויקטים שילדיכם יכולים לבצע בעזרת Mindstorms EV3. בתחרויות רובוטיקה המתקיימות בכל רחבי העולם, Mindstorms EV3 הוא אחד הרובוטים אשר נמצא בשימוש הנפוץ ביותר על ידי ילדים!

אנחנו מאמינים בעוצמה החינוכית של ערכת התכנות לילדים הזו. בקורס הרובוטיקה אונליין של Tekkie Uni, הילדים שלכם ילמדו כיצד לתכנת רובוטים על ידי שימוש בגרסה הווירטואלית של Mindstorms EV3. לאחר שילמדו את זה, הם יהיו מסוגלים להשתתף בהצלחה כמעט בכל תחרות רובוטיקה,  ובטוח יזכו במקום ראשון בתחרויות אזוריות של בתי הספר.

אנחנו לא ממש בטוחים אם Mindstorms EV3 עונה על ההגדרה של צעצוע תכנות לילדים, אבל זה אכן רובוט חינוכי מרשים שיכול להביא הרבה כיף וכישורים לחייהם.

צעצועי התכנות הטובים ביותר לילדים, המבוססים על סרטים וסדרות טלוויזיה

לפעמים, הילדים שלכם רק רוצים שיהיה להם צעצוע תכנות שמזכיר להם דמות שהם אוהבים, או שמזכיר להם משהו שהם אוהבים לראות בסרטים או ב-YouTube. כמו כן, הורים שאוהבים סיפורים על גלקסיות רחוקות ייהנו מאוד לראות את ילדיהם מדברים על דרואידים, ג'דיי, ומסדר הסית' (מלחמת הכוכבים). בואו תראו את צעצועי התכנות המגניבים האלה אשר מבוססים על דמויות שכולנו גדלנו עליהם. אם הילדים שלכם לא יאהבו אותם, אנחנו בטוחים שלפחות אתם תמותו עליהם…שווה בדיקה!

WowWee ELMOji

עם WowWee ELMOji הילדים הצעירים שלכם יוכלו ללמוד כיצד לתכנת עם "אלמו" המקסים מהתוכנית הנפלאה- רחוב סומסום, באמצעות מתודולוגיה אטרקטיבית מאוד, קלה וידידותית: תכנות בעזרת אימוג'ים.

כפי שהם עצמם מתארים אותו, WowWee ELMOji הוא רובוט למתחילים, אשר מלמד ילדים את יסודות התכנות באמצעות שפת האימוג'ים. הקטנים שלכם ייהנו לפתור בעיות באמצעות האפליקציה אשר שולטת בפעולות הרבות של WowWee ELMOji.

Elmoji נבחר לאחד מצעצועי התכנות הטובים ביותר עבור ילדים כבר במשך כמה שנים, ועדיין תופס את המקומות הראשונים בדירוג. תבדקו אותו! הגיל ההתחלתי המומלץ עבור Elmoji הוא גיל 4… מה שכמובן פותח עולם נפלא של אפשרויות עבור הילדים שלכם!

Star Wars Droid Inventor Kit

לפני שנים רבות, בגלקסיה רחוקה, רחוקה מאוד… ילדים יכלו לתכנת דרואידים. ערכת תכנות זו, שתאפשר לילדיכם לבנות R2D2 משלהם, מומלצת לילדים מגילאי 8 ומעלה.

אוון, יוטיובר צעיר ומוכשר,  מסביר את הניסיון שלו עם ערכת Star Wars Droid Inventor Kit המעולה הזו, הרבה יותר טוב מאיתנו. תבדקו את הוידאו קליפ הזה ותדמיינו את הילדים שלכם מתכנתים את החבר הכי טוב של "לוק". מדהים נכון?

השימוש בערכת Star Wars Droid Inventor Kit קשה יותר מאשר תכנות עם Elmoji, אז קחו בחשבון את רמת המומחיות של הילדים שלכם והנכונות שלהם להתמודד עם אתגר גדול יותר.

הילדים שלכם צריכים ללמוד איך לתכנת היום – כך עושים את זה!

ברור לכם על מה אנחנו מדברים, הילדים שלכם חייבים ללמוד לתכנת. הם חייבים לעשות זאת משום שהעולם נע לעבר עתיד שבו מי שלא יודע מה זה תכנות, לא יבין איך העתיד הזה עובד, ומה נדרש כדי להצליח בו.

תכנות הוא דרך חשיבה, להעניק לילדיכם צעצועי תכנות STEM, או צעצועי תכנות רובוטיים שירחיבו את דעתם למציאות המציעה להם אינספור אפשרויות. ילדים שנמצאים יותר בתחומי הלימוד ההומניים, ואינם אוהבים לתכנת בכלל, חייבים להבין, שבלי כל קשר למה שיחליטו לעשות עם חייהם מחר, תכנות ילמד אותם דרך חשיבה חדשה, שלא משנה מה, תהיה שימושית עבורם.

פיתוח כישורים כגון חשיבה ביקורתית, חשיבה אנליטית, פתרון בעיות, ועבודת צוות, הוא אפשרי, ובעזרת צעצועי תכנות לילדים, יכול להיות גם קל ומהנה. בנוסף, על ידי  רישום הילדים שלכם לאחד מקורסי התכנות אונליין הפנומנאליים של  Tekkie Uni, הם ירכשו כישורים אלה ויחזקו אותם בכל מפגש עם המדריכים שלהם וחבריהם לכיתה.

זה תלוי בכם. ילדיכם יכולים לשנות את העתיד ולהפוך את העולם למקום טוב יותר על-ידי התנסות בסביבת למידה שתהפוך את "הטעויות" שלהם לחוויות למידה, ושתעניק להם את כל הכלים שהם צריכים כדי להשתמש בצעצועי התכנות הטובים ביותר וכדי ליצור דברים משמעותיים. עכשיו זה הזמן!

תגובות

השאר תגובה